Mr. Thijs Smit AA / RB

Accountant, fiscalist en directeur

Thijs rondde zijn studie accountancy in 1998 af en is sindsdien werkzaam als accountant. Na het afronden van zijn opleiding heeft hij de vijfjarige opleiding bij de Nederlandse Federatie Belastingadviseurs gevolgd. Dit heeft hem de RB-titel (Register Belastingadviseur) opgeleverd. Vervolgens heeft hij zijn fiscale ‘Meester’ titel behaald aan de Universiteit van Leiden.

“Om mijn kennisniveau op peil te houden blijf ik continu cursussen en specialistische opleidingen volgen”, verduidelijkt Thijs. Het is de combinatie van accountant én fiscalist die hem tot een zeer waardevolle en ervaren gesprekspartner voor ondernemers in het Midden- en Kleinbedrijf maakt. Samen met de medewerkers van Smit & Partners wil Thijs voorop lopen als er gedacht wordt aan betaalbare techniek, online boekhouden en vernieuwing.

Ingmar Koot AA

Accountant

Ingmar werkt al jaren bij ons accountantskantoor en heeft werken en leren gecombineerd en behaalde op die manier zijn HBO SPD Bedrijfsadministratie en Post HBO AA (AA Accountant). Hij is sinds 22 maart 2017 ingeschreven in het accountantsregister bij het NBA. Ingmar adviseert cliënten op een breed financieel en bedrijfseconomisch terrein. Advisering naar aanleiding van de jaarrekening, opgestelde prognoses, aan- en verkoop van uw onderneming en de start en opzet van uw onderneming zijn daar voorbeelden van.

Het adviesgebied is groter, de rol van de accountant is breed. Vandaar dat Ingmar meedenkt op het commerciële vlak. Hij is de gesprekspartner als het draait om de inrichting van de administratie en hij zal in een persoonlijk gesprek advies geven over een zo optimaal mogelijke bedrijfsvoering.

Mathieu Barendrecht

Assistent Accountant

Na zijn MBO opleiding is Mathieu bij ons accountantskantoor gaan werken, waarna hij werken en leren combineert. Zo behaalde hij de opleiding Moderne bedrijfsadministratie en een aantal deelvakken van de opleiding SPD bedrijfsadministratie. Zijn werkzaamheden zijn divers: jaarrekeningen opstellen, aangifte inkomstenbelasting, aangifte omzetbelasting, controleren van de administratie, tussentijdse rapportages opstellen, ondersteuning aan de salarisadministratie en administratieve bijstand bij klanten.

Mathieu begeleidt ondernemers bij het online boekhoudprogramma.

Marina Brak

Salarisadministrateur

Marina is ons team begin 2019 komen versterken. Haar werkzaamheden als salarisadministrateur zijn divers en dat maakt het voor haar een interessante en veelzijdige baan.

Zo houdt Marina zich op ons accountantskantoor onder andere bezig met: verwerking van de salarisadministratie zoals de (loon)mutaties, contact met cliënten over salarisverwerking en loonstroken, advisering over de toepassing van wet- en regelgeving en arbeidsvoorwaardelijke regelingen, de maandelijkse verloning, het aan- en afmelden van werknemer/werkgever/pensioenfonds en diverse administratieve taken.

Mark Hondius

Junior Assistent Accountant

Mark is nog met zijn opleiding SPD Bedrijfsadministratie bezig en brengt bij ons op kantoor zijn studiestof in praktijk.
Tijdens een werkdag op het accountantskantoor doet hij de bedrijfsadministratie voor klanten. Zijn werkzaamheden bestaan onder andere uit: begeleiding bij het voeren van de salarisadministraties van klanten, begeleiden van klanten bij het voeren van de financiële administratie, ondersteunen en samenstellen van jaarrekeningen. Mark verzorgt ook de tussentijdse rapportages en de winstspecificaties aangiften BTW. Onze jonge teamlid is als vanzelfsprekend zeer bedreven in online boekhouden.

“Het leuke aan het vak is de klant helpen de cijfers in goede orde registreren. Daardoor kan de klant zich focussen op de eigen specialiteit en het bedrijf in goede banen leiden.”

Mike Groot

Assistent Accountant

Mike heeft de opleiding accountancy aan de Hogeschool Holland in Alkmaar gedaan. Direct na zijn afstuderen is hij aangenomen bij ons accountantskantoor.

Het werk van een Assistent Accountant is afwisselend en er is vaak contact met de klanten. Zo is Mike het ene moment bezig met het inboeken van administraties en het andere moment is hij weer bezig met jaarrekeningen samenstellen of corresponderen met de Belastingdienst.
Een greep uit zijn werkzaamheden: uitvoeren en controleren van financiële administraties, verwerking van de bedrijfsadministratie, assisteren bij het samenstellen van de jaarrekening, online boekhouden, winstspecificaties en publicatiestukken opmaken en voorbereiden van de aangifte inkomstenbelasting (IB) en vennootschapsbelasting.

Een Assistent Accountant probeert er bij ons op kantoor altijd voor te zorgen dat de klant zo min mogelijk belasting hoeft te betalen.

Cindy Hofstee

Assistent Accountant

Na haar studie aan het CIOS en een carrière als tennislerares heeft Cindy in de avonduren diverse studies gevolgd en zich omgeschoold. De affiniteit met cijfers kreeg de overhand en zo rondde zij haar studies MBA, PDB en SPD af. Zij ging in 2002 werken bij een accountantskantoor en vanaf het tweede kwartaal van 2018 werkt Cindy als assistent accountant bij Smit & Partners in Heiloo. Als moeder van twee jonge kinderen vindt zij werken binnen de eigen gemeente ideaal én past het werken binnen een klein team goed bij haar.

Haar werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het samenstellen van jaarrekeningen en alle aspecten met betrekking tot administraties. Denk hierbij aan onder andere: verwerken van administraties, opstellen aangiften BTW en VPB, samenstellen jaarrekeningen en opstellen publicatiestukken, tussentijdse rapportages, reviewen dossiers.

“Het gevoel van thuiskomen. Dat gevoel kreeg ik vanaf de eerste dag dat ik bij Smit & Partners mocht werken. Leuke collega’s, informele sfeer en een bedrijf met een duidelijke visie, waarbij de klant centraal staat.”

Jesse de Ruijter

Junior Assistent Accountant

Jesse volgt nog een opleiding Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) in Alkmaar en hij brengt bij ons accountantskantoor in Heiloo zijn studiestof in praktijk.
Zijn werkdag op kantoor kun je gerust divers noemen. Jesse doet bijvoorbeeld de bedrijfsadministratie voor klanten, hij verzorgt tussentijdse rapportages en de winstspecificaties aangiften BTW. Als junior assistent accountant is hij ook zeer bedreven in online boekhouden.

“De werkzaamheden waar ik me vooral mee bezig houd zijn: het verwerken van administraties; aangifte omzetbelasting en helpen bij het maken van winstspecificaties.”

Merel Zoontjes

Junior Fiscalist

Na haar opleiding HBO Fiscaal Recht & Economie aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft Merel zich internationaal bezig gehouden met expats en grensoverschrijdende arbeid.

Nu ziet zij de uitdaging juist bij lokale bedrijven en werkt zij met plezier bij ons accountantskantoor. Op de vraag wat zij zo leuk vindt aan haar werk, vertelt zij: “Mensen helpen door belasting te besparen. Iedere situatie is verschillend en dat maakt het werk afwisselend. Daarnaast is het mooi wanneer je een ideale situatie voor iemand voor elkaar kan krijgen met tax planning.”

Merel houdt zich bezig met fiscale aangiftes (inkomsten belasting, vennootschapsbelasting, dividendbelasting, erf- en schenkbelasting) en oplossingen opspeuren voor fiscale problematiek.

Claire Schaft - den Dekker

Secretarieel medewerkster

Claire werkt sinds het eerste kwartaal van 2020 bij ons op kantoor en vanaf de eerste werkdag was duidelijk: zij is een echte aanpakster. Stilzitten is niets voor haar en dat doet zij ook niet als secretarieel medewerkster.

Haar werkzaamheden zijn divers en gaan verder dan de telefoon aannemen en cliënten van het welbekende kopje koffie voorzien. Zij runt het secretariaat, ondersteunt haar collega’s bij de planning en staat de accountants bij, zodat alles soepel verloopt.

Saskia Smit

Ondersteuning management en secretariaat

Na jaren ‘achter de schermen’ van onze onderneming te hebben meegekeken weet Saskia wat er reilt en zeilt op het accountantskantoor.

Saskia komt één dag per week vanuit Castricum naar ons kantoor in Heiloo. Zij verzorgt dan de werkzaamheden op het secretariaat en zij ondersteunt het management en team van Smit & Partners.